Freitag, 10. April 2015

essie: Petal Pushers (Flowerista Collection)


In nächster Zeit werdet ihr auf meinem Blog viele essie Nagellacke sehen. Jetzt zu Beginn des Frühlings mag ich diese schlichten klaren Farben sehr gerne.

Petal Pushers ist ein grauer Lack mit deutlichem Blaustich und einem Hauch lila. Schon eine Schicht deckt perfekt, lässt sich super lackieren und trocknet zügig. Einfach toll! Langsam glaube ich, dass die EU-Versionen der essie Lacke qualitativ oft besser sind als die US-Versionen.

Ich besitze sonst überhaupt keinen schlichten grauen Nagellack, aber jetzt wo ich Petal Pushers getragen habe, bin ich totaler Fan dieses Farbtons!

Auf der Flasche steht übrigens "Pedal Pushers" - aber ich bin überzeugt, dass es sich dabei um einen Schreibfehler handelt und die EU-Version keine absichtliche Namensänderung verpasst bekommen hat ;-)
-----
In the next weeks you are going to see a lot of essie nail polishes on my blog. Now that spring has begun I like these clean and sober colors a lot.

Petal Pushers is a grey polish with a blue undertone and a hint of purple. One single coat is opaque, the polish has a great formula and dried quickly. Slowly I am beginning to think that the EU versions of essie polishes often have a better quality than the US versions. 

I don't own any other plain grey nail polish but now that I wore Petal Pushers I am totally in love with this adorable shade!

On the bottle it reads "Pedal Pushers" - but I am sure this is a mistake. I don't believe the EU version got a different name than the US version like it has been told ;-)

daylight
 
Deckkraft: 1 Schicht
Haltbarkeit: sehr gut
Konsistenz: geschmeidig
Trockenzeit: kurz
Besonderheit: Cremelack
Bewertung: 5/5
-----
Opacity: 1 coat
Durability: very good
Texture: smooth
Drying time: short
Specific feature: creme polish
Rating: 5/5
 

Magst du Petal Pushers?
-----
Do you like Petal Pushers?

Kommentare:

  1. Wow this is a gorgeous shade, I don't think I have anything similar! It looks flawless on your nails :) I think I need this for nail art! Hope you have a great weekend :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thanks! Right now I love all simple creme polishes.

      Löschen
  2. It's too dusty for me - but it suits you so well!

    AntwortenLöschen

I love to read your comments!