Sonntag, 14. September 2014

essence: The Mother Of Pearl/Pearls Are A Girl's Best Friend (Aquatix Collection)


Pearls Are A Girl's Best Friend habt ihr sicher schon auf vielen Blogs gesehen. Für mich war es der einzige Lack aus dieser Kollektion, den ich unbedingt haben wollte. 

Der Lack ist sehr durchsichtig und in dem milchigen rosa ist wunderschöner pinker Schimmer. Drei Schichten reichen bei mir nicht für volle Deckkraft. Pearls Are A Girl's Best Friend ist auch etwas dicklich in der Konsistenz und nicht so leicht gleichmäßig aufzutragen.

Irgendwie hatte ich mir mehr erhofft. Auf den Nägeln sah der Lack eher langweilig aus.
-----
I am sure you have seen Pearls Are A Girl's Best Friend on many other blogs. For me it was the only nail polish from this collection that I needed. 

This polish is very sheer and in the milky rose base is beautiful pink shimmer. Three coats weren't enough to reach opacity. Pearls Are A Girl's Best Friend is a little thick and not easy to apply.

I had hoped to be more happy with this polish. On the nails it was rather boring.

shade
Deckkraft: durchsichtig
Haltbarkeit: gut
Konsistenz: dick
Trockenzeit: normal
Besonderheit: pinker Schimmer
Bewertung: 2/5
-----
Opacity: sheer
Durability: good
Texture: thick
Drying time: normal
Specific feature: pink shimmer
Rating: 2/5
 
sunlight

macro shot

Hast du dir einen Lack aus dieser Kollektion geholt?
-----
Did you get any polishes from this collection?

Kommentare:

  1. You might find it boring, but I truly think it looks amazingly, calm and delicate on your nails!
    I know I said it many times before - but you do wear pastels, whites and delicate shades like this one so well :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you! I love delicate colors between red nail polishes :)

      Löschen
  2. I haven't gotten anything from this collection yet, but I have got almost the entire original collection - they do look a lot different though :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. This collection has been released before? That sounds interesting! You could do a comparison when you grab any of the polishes from this collection ;)

      Löschen
  3. Über eine weiße Base lackiert würde der Lack bestimmt einiges her machen. Mir gefällt der pinke Schimmer :-)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Den Schimmer mag ich auch sehr! Ich bin bloß kein großer Fan von layering mit weißer Base. Irgenwie sieht das dann bei mir so dick aus auf den Nägeln.

      Löschen
  4. It reminds me of a pinker version of my Dance The Swan Lake...
    I know I need something like this in my helmer for some particular occasions, but I cannot make myself liking them. I mean, they're fine and girly and classy, but I get bored very soon.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Yeah, these delicate colors can be boring very quickly. They really have to be special to make it on the nails for longer than a swatch.

      Löschen
  5. Hope your having a good weekend <3 This is a gorgeous polish, I haven't come across this polish before but I will be keeping an eye out for it for sure! It is so soft and delicate looking. You wear it beautifully! :) xx

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. It is special! But somehow I didn't fall in love with it.

      Löschen
  6. Dir stehen solche sanften Lacke einfach unglaublich gut <3 Ich habe aus der LE nur den Holo und den dunklen Sandlack, die mir meine Freundin besorgt hat, ansonsten hätte ich die komplette LE wohl verschlafen :D

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Danke :) Den Holo hätte ich vllt auch gern gehabt. Aber dieser hier war wichtiger!

      Löschen
  7. Guten Morgen, der Lack sieht toll aus. Ich finde ihn gar nicht so langweilig. Die Zartrosatöne machen doch gleich, dass die Fingerchen immer gepflegt aussehen. Ich wünsche Dir einen guten Start in den Tag. Liebe Grüße Jana

    AntwortenLöschen

I love to read your comments!