Freitag, 11. April 2014

What nail polish to wear for your first wedding anniversary


Für mich war ja schon lange klar, welche Farbe ich tragen werde ;-) Zuerst wollte ich ja einen Nagellack von OPI wählen, aber dieser hier ist noch passender. Illamasqua Ruthless habe ich an meinem Hochzeitstag getragen. Und mein Mann liebt roten Nagellack.

Ruthless ist ein perfektes rot zu meinem Hautton, denn es ist ein kühles rot mit einem leichten Blaustich. Ich trage hier zwei dünne Schichten, eine hätte auch gereicht. Illamasqua hat einfach die beste Qualität!
-----
I have known for a long time which color to wear ;-) First I thought  I would pick a red nail polish from OPI but this one is more matching. Illamasqua Ruthless is the nail polish that I wore on my wedding day. And my husband loves red nail polish.

Ruthless is a perfect red for my skin tone because it is a cool red with a hint of blue. I am wearing two thin coats but one would have been enough. Illamasqua has the best formula!

daylight
shadow
Welche Nagellackfarbe wählst du für spezielle Anlässe?
-----
Which nail polish color do you chose for special occasions?

Kommentare:

  1. I love Ruthless and Throb from Illamasqua, and I totally see why you chose your wedding anniversary!
    Lovely swatches - and oh, by the way - my husband also loves red polishes :)

    AntwortenLöschen
  2. Der ist wirklich wunderschön! Und so schön Rot! :)

    Ich hab zu unserem Jahrestag im Februar den ultimativen Cirque Lack getragen. ^^ Keine Ahnung, was ich zu unserem Hochzeitstag dieses Jahr tragen werde... So ein Tag vor'm Urlaub, da muss mein Männe für die Nacht vorschlafen, wird wohl nicht groß gefeiert. ;) Hihi.

    LG Lotte

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Du hast Luxus bevorzugt, ich verstehe ;) Och, die Männer ... die brauchen so viel Schlaf... Muss das sein, frag ich mich? ^^

      Löschen
  3. Ein wirklich hübsches Rot. Der Ton gefällt mir total gut!

    AntwortenLöschen
  4. You are totally right: this red is perfect for your skintone!! Such a great choice for your anniversary, too! I don't know if my boyfriend liked red on my nails, but I know he loves red lipstick ;)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you! Red lipstick is something my husband loves, too!

      Löschen
  5. Happy Anniversary to you both! I have to agree, this is just perfect on you and I can see why you chose it for your wedding! I really love the look of this polish :) xx

    AntwortenLöschen
  6. I'm not a red girl, but this one looks great and yes, you're right...it looks great on you too! Illamasqua never fails <3
    For special occasions...I don't mind following "norms", I choose according to my mood. I went to a wedding wearing electric blue on my nails some time ago :D

    BTW happy anniversary!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you! We wear so many dfiferent colors on our nails, we have a pretty different opinion about norms than the usual people. In Germany everybody wears decent nude nails for their wedding. But I wore a 60ies inspired dress and wanted red nails all the time. I'm glad I was eventually brave enough to wear it ;)

      Löschen

I love to read your comments!