Montag, 31. Dezember 2012

Burt's Bees: Lemon Butter Cuticle Cream - Review


Jedes Mädchen braucht Pflegeprodukte für seine Händel und Nägel. Da die Haut neben meinen Fingernägeln immer sehr trocken ist, habe ich mir Burt's Bees Lemon Butter Cuticle Cream gekauft. Der Preis erscheint auf den ersten Blick recht happig; € 7,95/15g. Doch dieses kleine Döschen ist sehr ergiebig. Ich benutze diese Creme seit vier Monaten 1 mal täglich und wie ihr sehen könnt, ist bisher kaum etwas verbraucht. 
Die Creme ist sehr fettig und zäh, daher lässt sie sich gut auftragen. Ich liebe den Duft von frischen Zitronen - einfach köstlich! Die Creme pflegt die Nagelhaut gut. Ich massiere sie auch in unlackierte Nägel ein. Allerdings ist dies kein Wundermittel für die trockene Haut neben meinen Nägeln. Sie verhindert zwar, dass die Haut völlig austrocknet, aber meine Haut ist nicht geschmeidiger oder weicher geworden. Mit meiner Nagelhaut habe ich nie Probleme, da ich viel Handcreme benutze und diese Creme hat zusätzlich geholfen.
-----
Every girl needs care products for her hands and nails. The skin next to my nails is very dry. That's why I bought Burt's Bees Lemon Butter Cuticle Cream. The little tin seems to be rather pricy: € 7,95/15g. But this little tin lasts forever. I have been using this tin daily for four months and it is still pretty filled up. 
The cream is very greasy and sticky which is a good thing for a cuticle cream. I love the smell of fresh citrons - just delicious! The cream tends the cuticles well. I massage it into my unpainted nails, too. But this cream is not a miracle cure for the dry skin next to my nails. It helps to stop the drying out of my skin/cuticles but my skin has not become more smooth or softer. My cuticles are always fine because I use handcream so this cream did the job, too.

This little tin has been used daily for four months and is still almost full.

Mein Fazit: Die Creme ist eine gute Pflege für die Nagelhaut, aber sie hilft kaum bei trockener Haut neben den Fingernägeln. Der Preis ist nicht so teuer wie er zuerst erscheint, da das kleine Döschen sehr lange hält.
-----
 My conclusion: This cream is a good care for cuticles but it doesn't help to smooth the skin next to the nails. The price is not as bad as you could assume because the little tin lasts almost forever.


Was für Nagelpflegeprodukte benutzt ihr? Was sind die Problemzonen an euren Händen?
-----
What nail care products do you use? What are the problem areas of your hands?

Kommentare:

  1. I also have the problem of dry skin next to my nails. I have been slathering MangoMend on my hands and putting gloves on to go to bed. My hands or smooth and skin is super soft when I wake up.

    AntwortenLöschen
  2. Die habe ich auch und leider, leider ist sie mir nicht pflegend genug. Gegen trockene Haut um den Nagel herum hilft sie, wie du sagst, überhaupt nicht und sonderlich ergiebig finde ich sie ehrlich gesagt auch nicht.

    Schade, denn der Duft sagt mir echt zu...

    Liebe Grüße und rutsche gut ins neue Jahr :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Danke für deine Meinung! Wir müssen wohl weiter suchen nach einer passenden Pflege ...

      Löschen
  3. I recently starting using this. I like it a lot and I think it works pretty well. I don't have problem cuticles as long as I care for them daily. So I've added this to my daily routine. I also sleep with cotton gloves and alternate with heavy hand creme, solar oil with CND cutice eraser. I find this routine keeps my hands in great condition. I also use hand creme on my hands with cotton gloves under my rubber gloves when doing dishes, cleaning anything where my hands will be in water for a long time. I find this works wonders for keeping my nails strong and healthy and almost never break. (I use NailTek II ride filler and foundation as treatment under polish for every mani)

    AntwortenLöschen

I love to read your comments!